Αρχές 2013 η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η ρύθμιση των θεμάτων κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ θα διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και στην οποία περιλαμβάνονται ρυθμίσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για θέματα μεταφορών και ταχυδρομείων.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου εισάγονται οι εξής ρυθμίσεις:
Ίδρυση εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του Ελληνικού Δημοσίου, με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας στο πλαίσιο εξυγίανσης του ΟΣΕ.
Κύριες δραστηριότητες της νέας εταιρείας (ROSCO) θα είναι να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και η διαχείριση και η εκμίσθωση τροχαίου υλικού σε τρίτους.
Για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας θα απορροφήσει τον κλάδο συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (Γενική Διεύθυνση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού) όπως αυτή ορίζεται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του οργανισμού.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να καθοριστούν λεπτομέρειες ως προς τις υπάρχουσες συμβάσεις που αφορούν στον προσδιορισμό του τροχαίου υλικού καθώς και θέματα προσωπικού με μέριμνα για τους εργαζόμενους.
Μεταβίβαση χωρίς αντάλλαγμα του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ στο Δημόσιο ή σε φορέα του Δημοσίου, τους επόμενους δύο μήνες, για εμπορική εκμετάλλευση. Τροχαίο υλικό μπορεί να παραμείνει στον ΟΣΕ, εφόσον συνδέεται με τη δραστηριότητα του διαχειριστή υποδομής.
Μεταβίβαση χωρίς αντάλλαγμα στο Ελληνικό Δημόσιο το σύνολο των μετοχών της ΓΑΙΑΟΣΕ, της εταιρείας διαχείρισης της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, υπό την εποπτεία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την περιουσία ως αντάλλαγμα για την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ. Στο πλαίσιο αυτό, δύναται να καθοριστούν ακίνητα που εξυπηρετούν λειτουργικά την Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή και άρα πρέπει να παραμείνουν στο διαχειριστή (ΟΣΕ).
Η λειτουργική απόσχιση θα ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν με την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων και την μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης των ΕΛΤΑ έχει κριθεί απαραίτητος ο διαχωρισμός του Φιλοτελικού και Ταχυδρομικού Μουσείου των ΕΛΤΑ από την οργανωτική δομή της εταιρείας, προκειμένου το εν λόγω μουσείο να παραμείνει στο δημόσιο. Με τις ρυθμίσεις που εισάγονται μεταφέρεται το Φιλοτελικό Μουσείο ως υπηρεσία από τα ΕΛΤΑ στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ειδικότερα στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Με τον τρόπο αυτό, καθίσταται δυνατή η απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας του.
Ο υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά:
«Αυτά που ανακοινώνονται σήμερα, μαζί με την ολοκλήρωση του επιχειρησιακού πλάνου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την τοποθέτηση συμβούλων αποκρατικοποίησης πολύ σύντομα, δημιουργούν τις βασικές προϋποθέσεις για να ξεπεραστούν τα προβλήματα των κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ με τις Βρυξέλλες.
Έτσι ώστε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013, έχοντας προχωρήσει εν τω μεταξύ αυτές τις αλλαγές, να καταστεί δυνατόν να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου