Αθήνα 15/5/2014
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συνάδελφοι,
Με αίσθηση της ευθύνης έναντι των συναδέλφων η πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών αποφάσισε την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων στις εταιρείες του Ομίλου ΟΣΕ.
Η απόφαση ελήφθη με μοναδικό γνώμονα τα συμφέροντα των σιδηροδρομικών για τα οποία έχουμε εντολή να εκφράζουμε.
Η υπογραφή της Σ.Σ.Ε εξ αρχής δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Οι αναγκαστικοί νόμοι σε βάρος όλων των εργαζομένων της χώρας έθεταν νομικά ζητήματα στο πλαίσιο της διεκδίκησης.
Από την άλλη πλευρά, υπήρχε η δυσθυμία των Διοικήσεων των εταιρειών του Ομίλου όχι μόνο για υπογραφή, αλλά ακόμη και για διαπραγμάτευση.
Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο κινηθήκαμε στην κατεύθυνση για να συμφωνήσουμε και να υπογράψουμε κείμενο σύμβασης, προκειμένου αφενός να επαναφέρουμε και να διατηρήσουμε ενεργό το θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων, κι αφετέρου να δημιουργήσουμε συνθήκες που θα επιτρέψουν στο μέλλον διαπραγμάτευση από καλύτερες θέσεις.
Η Συλλογική Σύμβαση που υπογράψαμε κατ’ εντολή της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων επιλύει κυρίως θεσμικά ζητήματα που αφορούν όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους χωρίς ωστόσο, να καταφέρνει να άρει τις επιπτώσεις της οικονομικής κυβερνητικής πολιτικής των τελευταίων χρόνων. Υπ’ αυτή την έννοια, δεν προσφέρεται για πανηγυρισμούς.
Ωστόσο, δεν μπορούμε ν’ αντιληφθούμε την ακριβώς αντίθετη οπτική της μίζερης λογικής. Μπορούμε να κατανοήσουμε τη λογική της άρνησης στη θετική ψήφο όταν αυτή εδράζεται σε επιχειρήματα, ακόμη και την άρνηση για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας.
Άρνηση που όμως έχει αποκλειστικό σκοπό και στόχο τη δημιουργία πρόσκαιρων εντυπώσεων και μάλιστα από εκείνους που ενώ αποτελούν μειοψηφία της μειοψηφίας θέλουν να εμφανίζονται ως οι εκφραστές της ολότητας του χώρου, όχι μόνο δεν μπορούμε να την κατανοήσουμε, αλλά ούτε θέλουμε να την κατανοήσουμε.
Όσοι πιστεύουν ότι η "μαύρη βίβλος" των αναγκαστικών νόμων που ταλαιπωρούν τους εργαζόμενους θα μπορούσε να ακυρωθεί με την επικύρωση μιας συλλογικής σύμβασης, είτε είναι "μακριά νυχτωμένοι", είτε επιθυμούν να παρασύρουν στη δική τους μιζέρια όλους τους εργαζόμενους.
Η Π.Ο.Σ. όπως οφείλει απέναντι στους εργαζόμενους, δεν θα μπει ποτέ στη λογική του "σφάξε με πασά μου ν’ αγιάσω".
Οι πολιτικές και οι πολιτικοί που αντιστρατεύονται τα συμφέροντα των εργαζομένων θα εκλείψουν μέσα από άλλες μάχες.
Πολιτικές εξελίξεις που θα αποβούν σε όφελος των εργαζομένων είναι καλοδεχούμενες για το συνδικαλιστικό κίνημα.
Αν και όταν αυτές συμβούν υπάρχουν και συμπληρωματικές συλλογικές συμβάσεις, που άλλωστε προβλέπονται σε άρθρο της παρούσας σύμβασης.
Συνάδελφοι,
Με την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης έκλεισε ένα μικρό κεφάλαιο στο μεγάλο βιβλίο των εκκρεμοτήτων που έχουμε ως εργαζόμενοι σιδηροδρομικοί.
Προχωράμε μπροστά, αφήνοντας πίσω όλους εκείνους που ακόμη και σε καιρούς που το συνδικαλιστικό κίνημα υπέγραφε συλλογικές συμβάσεις με μεγάλες αυξήσεις μισθών, δεν τις ψήφιζαν γιατί ήθελαν μεγαλύτερες.
Υπάρχουν μπροστά μας ανοιχτά ζητήματα που επιζητούν λύσεις. Υπάρχουν οι ασφαλιστικές εκκρεμότητες, το θέμα του εφάπαξ βοηθήματος, της επικουρικής σύνταξης και φυσικά το μεγάλο ζήτημα της επαπειλούμενης ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.
Κανένα μεγάλο ή μικρό ζήτημα δεν πρόκειται ν’ απεμπολήσει η Π.Ο.Σ.
Εκείνο που χρειάζεται είναι επαγρύπνηση αλλά και συστράτευση όλων των εργαζομένων, προκειμένου να δώσουμε όλοι μαζί τις μάχες που απαιτούνται, για να προασπίσουμε το στοιχειώδες δικαίωμά μας στην εργασία, κάτι που σήμερα δυστυχώς δεν θεωρείται πλέον αυτονόητο.
Δεν θα σταματήσουμε να απαιτούμε προσλήψεις που θα διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των εταιρειών αλλά και την ασφάλεια των επιβατών.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου