7 Αυγούστου 2013

Αν οι Ρώσοι είναι σοβαροί επενδυτές, γιατί παίρνουν σβάρνα τα κανάλια?




Του Φώτη Φωτεινού

Εντύπωση έχει προκαλέσει σε αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς οι συνεχείς δηλώσεις εκπροσώπων των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD), τόσο σε ελληνικά, όσο και σε ρωσικά μέσα ενημέρωσης, σχετικά με το ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα ελληνικά λιμάνια.

Άτκοβ Όλεγκ
Τόσο ο πρόεδρος της RZD Βλαντιμίρ Γιακούνιν, όσο και ο αντιπρόεδρος Άτκοβ Όλεγκ δημοσίως έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και τα ελληνικά λιμάνια, κυρίως της Βόρειας Ελλάδας.

Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθούν τα ακόλουθα:



Όλοι είναι επιφυλακτικοί απέναντι στους Ρώσους, έπειτα από το στραπάτσο με τη ΔΕΠΑ. 
Πόσω μάλλον, όταν για τη ΔΕΠΑ οι επαφές ήταν σε επίπεδο κορυφής, δηλαδή κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον Έλληνα Πρωθυπουργό.

Στη ΔΕΠΑ δεν κατέβηκαν, γιατί δεν τους συνέφεραν οι όροι του διαγωνισμοί, ενώ σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, δεν τους «άφησαν εξωγενείς παράγοντες». Μήπως συμβεί το ίδιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ?

Οι Ρώσοι θέτουν τους δικούς τους όρους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ?

Αν προσέξει κανείς τις δηλώσεις του Βλαντιμίρ Γιακούνιν, σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε στην Πάτρα, ο ισχυρός άνδρας της RZD κάνει λόγο «με σωστή οργάνωση, να εκσυγχρονίσουμε τις υποδομές των σιδηροδρόμων».


Τελικά, μήπως οι Ρώσοι ενδιαφέρονται να αναλάβουν (κυρίως;) «δουλειές» εκσυγχρονισμού του δικτύου, όπως έκαναν πρόσφατα στη Σερβία?

Γι΄ αυτό συνομιλούν με την ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και άλλες ελληνικές εταιρείες?



Όλα θα φανούν στις 16 Σεπτεμβρίου, ημέρα κατάθεσης του ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Πάντως, ήδη το ΤΑΙΠΕΔ δέχτηκε σωρεία ερωτήσεων γύρω από τις συμβάσεις που θα υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το ελληνικό δημόσιο και τον ΟΣΕ (άγονες γραμμές, τροχαίο υλικό), κάτι το οποίο δείχνει ότι υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον.  

     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου