Σε ... στολισμένες νύφες επιχειρεί η κυβέρνηση να μετατρέψει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Rosco, σε μια προσπάθεια εύρεσης μνηστήρα, εν μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας η οποία φαίνεται ότι αντιμετωπίζεται από τους υποψήφιους επενδυτές με σκεπτικισμό.
Η είδηση ότι όλοι οι εργαζόμενοι των δύο εταιρειών θα περάσουν από αξιολόγηση με στόχο να υπαχθεί το πλεονάζον προσωπικό σε καθεστώς κινητικότητας, έπεσε σαν βόμβα.
Στο μεταξύ, το προσεχές διάστημα πρόκειται να ανοίξει το data room για τους ενδιαφερόμενους οι οποίοι όμως δεν θα γνωρίζουν πόσους εργαζομένους θα έχουν οι προς ιδιωτικοποίηση εταιρείες, καθώς η αξιολόγησή τους θα είναι σε εξέλιξη, χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρωθεί.
Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τον επενδυτή που θα αγοράσει τη Rosco, καθώς παρέχει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους σε αυτήν να μετακινηθούν προς τον ΟΣΕ, εφόσον το επιθυμούν.
Άγνωστο βέβαια παραμένει πώς ο ΟΣΕ, ο οποίος έχει υποστεί ήδη μεγάλες περικοπές σε προσωπικό λόγω διαδικασίας εξυγίανσης και πολυάριθμων συνταξιοδοτήσεων, θα είναι σε θέση να υποδεχθεί και να σηκώσει το μισθολογικό βάρος των εργαζομένων της Rosco.
Μεταξύ μιας υπό ιδιωτικοποίηση εταιρείας και μιας δημόσιας, το υπουργείο Υποδομών επιλέγει να «φορτώσει» προσωπικό στη δημόσια επιχείρηση ώστε να καταστήσει πιο ελκυστική τη Rosco, ευελπιστώντας ότι θα ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση.
Στο μεταξύ, ενδεικτικό του εσπευσμένου της διαδικασίας αξιολόγησης είναι το γεγονός ότι με απόφαση του υπουργού Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδη, φορέας υλοποίησης και δικαιούχος της διαδικασίας - η οποία πραγματοποιείται από την Price Waterhouse Coopers (PWC) - θα είναι η Διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ).
Η ΔΜΕΟ αναλαμβάνει την αξιολόγηση όλων των φορέων του υπουργείου Υποδομών, είτε εμπίπτει στο αντικείμενό της είτε όχι.
Ακόμη ένα δέλεαρ που προσέφερε η κυβέρνηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί η προίκα 50 εκατ. ευρώ ετησίως για πέντε έτη που δικαιούται η εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ, στην οποία ανατίθεται άμεσα η εκτέλεση άγονων (επιδοτούμενων) δρομολογίων.
Η εταιρεία μπορεί να κατανείμει την επιδότηση στα δρομολόγια που είναι ζημιογόνα, ενώ διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει την κατανομή των επιδοτήσεων.
Αρχικό ενδιαφέρον στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκδήλωσαν οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français), η ρουμανική Grampet Group, που ελέγχει την ιδιωτική εταιρεία σιδηροδρόμων Grup Feroviar Roma (GFR) και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi).
Οι δύο πρώτοι διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνοι τους, ενώ στην προσφορά της RZD συμμετέχει η ελληνική ΓΕΚ-Τέρνα.
Η επόμενη φάση ωστόσο του διαγωνισμού φαίνεται ότι θα καθυστερήσει σημαντικά και δεν προβλέπεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές από τις εταιρείες πριν από την προσεχή άνοιξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου