4 Φεβρουαρίου 2015

The Best News: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΠΑΤΡΩΝ SOS!



Τα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ ακυρώνουν το αγαπημένο τρενάκι 

Ποιες στάσεις καταργούνται








Ο προαστιακός της Πάτρας ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 04/07/2010. Λίγο διάστημα μετά κανείς δεν θα φανταζόταν την τεράστια απήχηση που είχε το μέσο στην κοινωνία της Πάτρας ενώ οι ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξεπλάγησαν ευχάριστα με την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος. Στην Ελλάδα κάποιοι πάντα τρέχουν για κάτι και με επιμονή και υπομονή κερδίζουν αυτό που θέλουν.

Έτσι λοιπόν και τα μέλη του δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ από την πρώτη στιγμή «έτρεξαν» να αναδείξουν το μέσο όχι για προσωπικό συμφέρον αλλά για το καλό της πόλης και να πείσουν ότι η Πάτρα έχει πραγματικά ανάγκη από ένα αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς.

Μόνο που τώρα σκόνταψαν πάνω σε ένα άλλο έργο που έρχεται να ακυρώσει το αγαπημένο τρενάκι το οποίο είναι το βασικό μεταφορικό μέσο της νεολαίας. 
Ο λόγος; Ένα έργο πνοής για την Πάτρα το οποίο όμως "διώχνει" το παλιό, καθώς το Αθήνα- Πάτρα κερδίζει το Πάτρα και περίχωρα.

Σε σχετική ανακοίνωσή του το μέλος του ΕΠΙΒΑΤΗ Βασίλης Γκλαβάς επισημαίνει: "Στην αρχή κάποιοι χλεύαζαν όταν αναρτούσαμε σχεδιαγράμματα με το πώς θα έπρεπε να λειτουργήσει το μέσο και είπαν «ότι αυτά δεν γίνονται».

Και όμως έγιναν με πολύ προσπάθεια και κόπο, με συνεχείς επιστολές στα ΜΜΕ της Πόλης, σε ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και με συναντήσεις προβάλλοντας επιχειρήματα για την βιωσιμότητά του μόνο ως αστικού μέσου στα όρια του δήμου Πατρέων και σύνδεση με την Κ.Αχαΐα, το οποίο και ονομάσαμε "Αχαΐκό Μετρό".

Στην πραγματικότητα αυτή είναι και η σημερινή λειτουργία του μέσου δηλαδή ως επίγειο μετρό. Επίσης είχαμε αναφερθεί και στην σύνδεση του Πανεπιστημίου με το κέντρο της πόλης κατασκευάζοντας μια διακλάδωση και δημιουργήσαμε την ομάδα "Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας" ώστε να ενημερώνονται οι χρήστες του μέσου για τα νέα και τις εξελίξεις. 
Επιδίωξη ήταν ο εκσυγχρονισμός του μέσου με την ένταξη του στο σχεδιασμό της νέα σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί η επέκταση έως τον Ψαθόπυργο και την Κ. Αχαΐα" σημείωνει ο κ. Γκλαβάς και συνεχίζει:

"Το τελευταίο διάστημα έγιναν πολλές συναντήσεις με τους ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ από τους φορείς της πόλης με κύριο θέμα την υπογειοποίηση του τραίνου στο κέντρο και ουδέποτε ετέθει το ζήτημα για το πώς θα λειτουργεί το αστικό τραίνο στη νέα γραμμή. 
Εδώ και καιρό είχαμε επισημάνει στην ομάδα, ότι τα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ θα καταστρέψουν τον Προαστιακό, την ίδια στιγμή που οι φορείς αναλώνονταν σε ανούσιες συζητήσεις για την υπογειοποίηση που ουδέποτε η Ε.Ε. πρόκειται να χρηματοδοτήσει. 

Από τη μία κάποιοι θέλανε να επικαρπωθούνε το στοίχημα της υπογειοποίησης ενώ την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι θα πρόβαλαν ως έργο την έλευση του νέου τραίνου στην Πάτρα αδιαφορώντας για την ύπαρξη του Προαστιακού.

Δυστυχώς πριν από 4 ημέρες η ΕΡΓΟΣΕ έβγαλε την προκήρυξη για την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής έως τα Μποζαΐτικα η οποία περιλαμβάνει την κατάργηση των υφιστάμενων στάσεων του αστικού τραίνου, δηλαδή: Αγίου Βασιλείου, Ακταίο, Ρίου και Καστελλοκάμπου και τη δημιουργία των νέων στάσεων: Αγίου Βασιλείου (στο γήπεδο), Ρίου (στην οδό Εγνατίας) και Μποζαϊτίκων (κοντά στο παλιό σταθμό). 

Με τα σημερινά δεδομένα η νέα γραμμή όταν φτάσει στο λιμάνι (καλό 2020) προβλέπει την κατάργηση και των υπολοίπων υφιστάμενων στάσεων: Αγυιά, Παναχαϊκή, Αγίου Νικολάου και Άγιο Ανδρέα και την δημιουργία νέων: Άγιο Διονύσιο και νέο Λιμάνι παρόλο που στην μελέτη αξιολόγησης (σε αυτό το τμήμα) εναλλακτικών λύσεων της έλευσης του νέου τραίνου στην Πάτρα είχαν ληφθεί υπόψη να παραμείνουν οι υφιστάμενες στάσεις του Προαστιακού.

Πρακτικά η ΕΡΓΟΣΕ καταργεί το αστικό τραίνο της Πάτρας και στη θέση του φτιάχνει ένα καθαρά προαστιακό το οποίο αμφισβητούμε τόσο την βιωσιμότητα όσο και την χρηστικότητά του.

Ο μόνος φορέας που έχει αντιδράσει στα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ είναι ο ΟΣΕ με πρόσφατη σχετική επιστολή και όχι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Ελπίζουμε έστω και την υστάτη στιγμή ότι θα υπάρξει αντίδραση. 

Οι σημερινές στάσεις θα πρέπει να εξακολουθούν να υφίστανται στα σημερινά σημεία και στη νέα γραμμή ώστε οι πολίτες της Πάτρας να μπορούν να κάνουν χρήση ενός σύγχρονου αξιόπιστου μέσου εφ άμυλου των αντίστοιχων ευρωπαϊκών πόλεων." καταλήγει ο κ. Γκλαβάς.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου