Αναδημοσίευση: www.euro2day.gr
Φουντώνει το ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των υποψήφιων μνηστήρων την ώρα που ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και, μέσα στον μήνα, οι μετοχές της θα μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να ξεκινήσει ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης.
Το ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων για είσοδο στην ελληνική αγορά, που είχε εκφραστεί για πρώτη φορά πριν από 1,5 χρόνο, παραμένει ενεργό.
Παράλληλα ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρίας προσελκύει το κινεζικό ενδιαφέρον της Cosco, ενώ τελευταίες πληροφορίες φέρουν και την αμερικάνικη National Railway Equipment Company (N.R.E.C.) να μην είναι διόλου αδιάφορη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Εκπρόσωποι της αμερικάνικης εταιρίας, που έχει δραστηριότητα στις εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρώπη, συναντήθηκαν προ ημερών με παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών και αντικείμενο της συνάντησης φέρεται να ήταν η επικείμενη πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εν λόγω εταιρία διαθέτει τμήμα συντήρησης τροχαίου υλικού, ωστόσο οι πληροφορίες υποστηρίζουν ότι δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον για τη Rosco.
Φθηνότερη η διακίνηση εμπορευμάτων μέσω της Ελλάδας
Η μεγάλη επιβάρυνση του μεταφορικού κόστους τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει τις εταιρίες που εμπλέκονται στον χώρο της μεταφοράς εμπορευμάτων να αναζητούν φθηνότερες, εναλλακτικές, οδούς μετακίνησης και, ως φαίνεται, η χώρα μας μπορεί να αποτελέσει μια τέτοια περίπτωση.
Η χρήση των ελληνικών λιμανιών και η προώθηση εμπορευμάτων προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη με τον σιδηρόδρομο είναι κατά πολύ φθηνότερη λύση έναντι των δρόμων που χρησιμοποιούνταν έως σήμερα.
Για ένα φορτίο που μετακινείται μέσω της χώρας μας ο χρόνος μετακίνησης είναι μειωμένος κατά 10 ημέρες σε σύγκριση με ένα φορτίο που μετακινείται μέσω των παραδοσιακών δρόμων, δηλαδή των λιμανιών της βόρειας Ευρώπης.
Το στοιχείο αυτό είναι αρκετό για να αντιληφθεί κανείς γιατί το τελευταίο διάστημα ενισχύεται το ενδιαφέρον για μετακινήσεις μέσω της Ελλάδας.
Τη στιγμή όμως που το ενδιαφέρον για μεταφορές αυξάνεται, υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι αρκετά δύσκολο για μια αλλοδαπή σιδηροδρομική εταιρία να πραγματοποιήσει μόνη της μεταφορές στην Ελλάδα, παρότι θεωρητικά η δυνατότητα υπάρχει.
Τα έργα στον βασικό κορμό του δικτύου δεν έχουν ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα στο νότιο τμήμα να μην υπάρχει ηλεκτροκίνηση και να κινούνται μόνο ντιζελοκίνητοι συρμοί.
Η ιδιαιτερότητα αυτή καθιστά δύσκολη, και μάλλον ασύμφορη, τη λειτουργία μιας άλλης εταιρίας - πλην της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ως το 2016, οπότε, στην καλύτερη περίπτωση, θα ολοκληρωθούν τα έργα στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα.
Το σινορωσικό ενδιαφέρον
H Cosco, η οποία αναδεικνύει τον Πειραιά σε επίκεντρο της δραστηριότητάς της στην Ευρώπη, φέρεται επίσης να ενδιαφέρεται να αποκτήσει πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και προς την κατεύθυνση αυτή βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με κινεζικές επιχειρήσεις του χώρου.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) που ήταν από τους πρώτους που εξέφρασαν ενδιαφέρον για είσοδο στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά φαίνεται ότι εξακολουθούν να θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση στη Μεσόγειο μέσω της χώρας μας.
Η περίπτωση των σιδηροδρόμων άλλωστε δεν θα είναι η πρώτη που οι Ρώσοι επιχειρούν να μπουν στην Ελλάδα αφού, ήδη, έχουν εκφράσει το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τον τομέα της ενέργειας.
Σε αναμονή για το Ο.Κ. της Κομισιόν
Ως το τέλος Μαρτίου τα περιουσιακά στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco θα περάσουν στο ΤΑΙΠΕΔ και αμέσως μετά θα κινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες.
Στόχος είναι οι προσφορές για τις δύο εταιρίες να κατατεθούν ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, «έχει προηγηθεί μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, κυρίως με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να αντιμετωπιστούν διάφορα επιμέρους θέματα ως προς το θεσμικό πλαίσιο και ως προς τις κρατικές ενισχύσεις και πιστεύω ότι τα πράγματα πια ωριμάζουν, είμαστε στην τελική ευθεία».
Βέβαια ακόμη η Ε.Ε. δεν έχει δώσει το Ο.Κ. για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων που προβλέπονται στην εταιρία και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο η απάντηση να είναι αρνητική για την παραχώρηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημαντικών εκτάσεων σε στρατηγικά σημεία που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της.
Σε περίπτωση όπου υπάρξει ευρωπαϊκή άρνηση, τότε είναι πολύ πιθανό η διαδικασία να προχωρήσει με ενοικίαση στην εταιρία των εν λόγω ακίνητων, τα οποία θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του δημοσίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου