17 Μαΐου 2013

11o ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΜΕΤΑΦΟΡΑΣ & LOGISTICS Ν.Α. ΕΥΡΩΠΗΣ




Η ανάπτυξη βιώσιμων συστημάτων συνδυασμένων μεταφορών, με βάση τη στρατηγική θέση της περιοχής μας και η συνεργασία της χώρας μας με χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης τέθηκαν στο επίκεντρο των εργασιών του 11ου Συνεδρίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης για τις επιχειρήσεις Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics που πραγματοποιείται στη χώρα μας.



Οι εκπρόσωποι φορέων της Ελλάδας, Βουλγαρίας, Τουρκίας, Κύπρου, ΠΓΔΜ, Ρουμανίας και Μολδαβίας στο πλαίσιο του συνεδρίου υπέγραψαν κοινή διακήρυξη και ζητούν από τις κυβερνήσεις των χωρών τους:

  • άμεση εναρμόνιση της νομοθεσίας της Ε.Ε. σχετικά με μεταφορές εμπορευμάτων και logistics σε όλους τους νομούς της περιφέρειας
  • απλούστευση των τελωνειακών διαδικασιών κατά τη διέλευση των συνόρων στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και
  • ολοκλήρωση των περιφερειακών έργων υποδομής και προώθηση νέων.

Με κέρδη ύψους 7,5 εκατ. ευρώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013 

Στην ομιλία του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλος προέβλεψε ότι η υπό αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κλείσει το 2013 με 7,5 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και πρόσθεσε πως βασικός στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να διεκδικήσει μέρος της μεταφοράς εμπορευμάτων από την Νότια και Ανατολική προς την Κεντρική Ευρώπη, με το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς να υπολογίζεται σε περίπου 3 εκατομμύρια TEUs.

«Θέλουμε να γίνουμε ο κυρίαρχος provider τρένων στην Νοτιανατολική Ευρώπη» είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ωστόσο πως για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές που απαιτούνται. 

Σχετικά με την υπηρεσία εμπορικού τρένου (intermodal) που ξεκινά αρχές Ιουνίου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, κ. Ζηλιασκόπουλος ανακοίνωσε πως στόχος είναι να επεκταθεί η υπηρεσία σε Πύθιο, Ορμένιο, Σόφια, Βουκουρέστι, Σκόπια και Βελιγράδι

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος παρατήρησε ότι από την εποχή του Μάρκο Πόλο και του Μεγαλέξανδρου οι αγορές αναζητούν ταχύτερες διαδρομές για τα προϊόντα τους και πρόσθεσε ότι η πρόταση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO επιταχύνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων κατά 10 ημέρες σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα! 

Ωστόσο, υπογράμμισε ότι για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει η εταιρεία να «πιάσει» τα υψηλά στάνταρτ που θέτουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις. 
«Αν πάει καλά, θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες» είπε.

Ο πανεπιστημιακός από τον Εβρο έκανε και μια ανασκόπηση της πρόσφατης πορείας της εταιρείας, η οποία, όπως τόνισε, «λειτουργεί πάνω από έναν αιώνα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη»

Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες επετεύχθη εξάλειψη των ελλειμμάτων και οριακή κερδοφορία, ενώ εξήρε τη στάση των σιδηροδρομικών, οι οποίοι όπως είπε «έβαλαν πλάτη και στήριξαν την προσπάθεια»

Ετσι, το 2013 εκτιμάται ότι η εταιρεία θα κλείσει με κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), ύψους 7,5 εκατ. ευρώ.

Κοντέινερ «πόρτα - πόρτα»

Επίσης, ανακοίνωσε τη διάθεση μιας καθημερινής εμπορευματικής υπηρεσίας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η οποία θα μεταφέρει εμπορεύματα είτε πόρτα - πόρτα είτε απευθείας στον τερματικό σταθμό σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. 

Η υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να στέλνουν ένα κοντέινερ με 250 ευρώ ή να το παραδίδουν πόρτα - πόρτα με 350 ευρώ, τιμές ιδιαίτερα χαμηλές σε σχέση με ό,τι ισχύει στην αγορά. 

Στόχος είναι αυτή η υπηρεσία να επεκταθεί και στις όμορες χώρες με τρένα προς Σόφια, Βουκουρέστι, Σκόπια και Βελιγράδι και να αποτελέσει τη βάση για την επέκταση των δραστηριοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.



Cosco -Λιμάνι Πειραιά 

Από την πλευρά του, ο εμπορικός διευθυντής της PCT - θυγατρική της Cosco - που δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά, Τάσος Βαμβακίσης ανέφερε ότι το λιμάνι του Πειραιά προσφέρει πλέον πολλαπλές επιλογές στις πολυεθνικές εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα για την επέκταση της δραστηριότητάς τους στην ευρύτερη περιοχή. 
Και πρόσθεσε πως το λιμάνι του Πειραιά προσφέρει στις εταιρείες την δυνατότητα να πετύχουν καλύτερες συνέργειες έχοντας φέρει πιο «κοντά» τις περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας. 
Εξέφρασε ακόμη την ελπίδα σύντομα να μπορέσει να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος μέσα στο λιμάνι, ενώ σημείωσε ότι, δεσμεύεται και δεν μπορεί να αναφέρει τα ονόματα των εταιρειών με τις οποίες η Cosco βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του σημείωσε πως τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στη χώρα μας φέρνουν πολλές ευκαιρίες για τις εταιρείες του κλάδου logistics.

Τέλος, ο Διευθυντής Εμπορευματικής Ανάπτυξης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Αλ. Σιώρης εξέφρασε την εκτίμηση πως η πιλοτική λειτουργία των τελωνείων του Αεροδρομίου Αθηνών και του Πειραιά έως τις 9 το βράδυ, θα διευκολύνει τις εξαγωγές.


ΠΗΓΗ: http://www.express.gr 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου