Ο σιδηρόδρομος είναι μια από τις δόξες της Ευρώπης, είναι στατιστικά ασφαλέστερος και σίγουρα ρυπαίνει λιγότερο από πολλά άλλα μεταφορικά μέσα, όμως μόλις το 6% των Ευρωπαίων τον προτιμούν, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Το Τέταρτο Σιδηροδρομικό νομοθετικό Πακέτο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βρίσκεται ενώπιον του ΕΚ έχει σαν στόχο να κάνει τα τρένα ελκυστικότερα, κυρίως με την τόνωση του ανταγωνισμού.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης είναι ίσως το πυκνότερο στον κόσμο, όμως παραμένει πολυδιασπασμένο σε επιμέρους εθνικά δίκτυα και σε μεγάλο βαθμό οι μεταφορές κυριαρχούνται από τους παλαιούς εθνικούς οργανισμούς που ελέγχουν και το δίκτυο και τα τρένα, εμποδίζοντας την είσοδο νέων "παικτών" στην αγορά.
Το τέταρτο νομοθετικό πακέτο για τους σιδηροδρόμους έχει, ακριβώς, σα στόχο να αλλάξει την εικόνα, επιβάλλοντας σαφέστερο διαχωρισμό των εταιριών δικτύου από εκείνες που παρέχουν το μεταφορικό έργο, καθώς και να ανοίξει το δρόμο για την είσοδο νέων εταιριών στις εθνικές αγορές.
Πρόβλεψη υπάρχει όμως και για το τροχαίο υλικό που θα μπορεί στο εξής να πιστοποιείται μια μόνο φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, χωρίς την υποχρέωση εκ νέου πιστοποίησης για κάθε χώρα στην οποία εξάγεται.
Οι νέοι κανόνες θα πρέπει να εγκριθούν από το ΕΚ και στη συνέχεια τις κυβερνήσεις και η επιτροπή Μεταφορών του ΕΚ προγραμματίζει την ψηφοφορία έγκρισής τους για τις 26 Νοεμβρίου, με την ολομέλεια να παίρνει τη σκυτάλη τον Ιανουάριο του 2014.
ΠΗΓΗ: http://metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου