8 Ιανουαρίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΤΟΥΣ 2014




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΤΟΥΣ 2014

Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι,

Το ΣΤΑ διεξάγεται σε μία περίοδο πρωτόγνωρη για το σύνολο του Ελληνικού λαού και εμείς είμαστε εδώ σήμερα ενώπιον σας να αποτιμήσουμε τα πεπραγμένα της χρονιάς που πέρασε αλλά και να συνεκτιμήσουμε τα καινούρια δεδομένα.

Η ανεργία ξεπέρασε το 28% και σκαρφαλώνει ολοένα πιο ψηλά, τα λουκέτα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούσαν την ραχοκοκαλιά της Ελληνικής οικονομίας είναι πλέον ο κανόνας σε μία αγορά, η φτώχεια η εξαθλίωση πολλαπλασιάζονται ραγδαία.

Η ανασφάλεια πλανάται πάνω από τα κεφάλια όλων. Όσοι έχουμε ακόμα εργασία.

Οι σιδηροδρομικοί ήμασταν οι πρώτοι που αποτελέσαμε τα πειραματόζωα των εταίρων μας και οι πρώτοι που βιώσαμε στο πετσί μας τις πρωτόγνωρες αλλαγές με την εφαρμογή του νόμου 3891/2010 γνωστό και ως νόμο Ρέππα. 

Αφού με την δυσφήμιση του επαγγέλματος μας έκλεισαν το 1/3 του δικτύου και μετέταξαν εθελοντικά και υποχρεωτικά 386 συναδέλφους πολλοί εκ των οποίων σήμερα που μιλάμε τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας - κινητικότητας δηλαδή βρίσκονται στον προθάλαμο της απόλυσης ενώ ολοένα οι αποδοχές μας μειώνονται φτάνοντας  έως και 60%.

Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί το μέγεθος των προβλημάτων που θα προέκυπταν από την υπογραφή του 1ου μνημονίου τον Μάιο του 2010. Σήμερα όλοι καταλαβαίνουμε ότι το 2013 δεν είναι ούτε 2010 ούτε 2007. 

Όλοι μας βλέπουμε την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας και αυτό φαίνεται στο πλαίσιο των διεκδικήσεων μας. Κανείς δεν συζητά για αυξήσεις, κανείς δεν μιλά για τον περιβόητο μέσο όρο των αποδοχών των Ευρωπαίων; 

Κανείς δεν διεκδικεί οφίτσια  για τον κλάδο του, κανείς δεν βάζει μπροστά και πάνω από όλα το συμφέρον.

Οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και πολλές φορές βρεθήκαμε πίσω από αυτές χωρίς σχεδιασμό και συνεχώς σε θέση άμυνας. 
Δυστυχώς ακόμη και σήμερα βλέπουμε να πραγματοποιείται μία ολομέτωπη επίθεση από την κυβέρνηση στα τελευταία βασικά δικαιώματα μας.

Μέσα σε αυτό το αβέβαιο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον με τους συναδέλφους μας να δοκιμάζονται σκληρά από την νεοφιλελεύθερη πολιτική που πιστά ακολουθεί η κυβέρνηση καλούμαστε να διαμορφώσουμε και να συμφωνήσουμε ένα κοινό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ που θα μας δώσει έπειτα από αγώνες τουλάχιστον ένα θετικό αποτέλεσμα , που στα μάτια όλων μας φαντάζει ως απίθανο γεγονός.

Μπορούμε άραγε να το πετύχουμε;
Υπάρχει τρόπος;

Υπάρχει συνάδελφοι αρκεί να βάλουμε στην άκρη αυτά που μας χωρίζουν και να συμφωνήσουμε σε αυτά που μας ενώνουν. 
Μπορούμε και πρέπει να πετύχουμε αρκεί να ξεχάσουμε το Εγώ και να προτάξουμε το Εμείς.

Αυτό το ΣΤΑ συναδέλφισσες και συνάδελφοι είναι το κρίσιμο και το πιο καθοριστικό για την ιστορία του κλάδου μας. Σε αυτό    δεν μπορεί να βλέπουμε κοντόφθαλμα. 
Πρέπει να συζητήσουμε και να αναζητήσουμε τους τρόπους και τον δρόμο, τον συνδικαλιστικό, τον πολιτικό, τον νομικό, ΩΣΤΕ να διασφαλίσουμε τους παρακάτω βασικούς στόχους:

1. Αλλαγή πολιτικής
2. Διασφάλιση των θέσεων εργασίας μέσα στην εταιρεία μας
3. Ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις με υπογραφή Σ.Σ.Ε που θα σέβεται   την ιδιαιτερότητα του κλάδου μας
4. Χιλιομετρικές αποζημιώσεις
5. Διανυκτερεύσεις
6. Αλλαγή καταστατικού

Αυτό το εξάπτυχο πρέπει να είναι ο άμεσος βραχυπρόθεσμος στόχος του σωματείου μας χωρίς βέβαια να ξεχνάμε και να απεμπολούμε αυτά που χάσαμε τα τελευταία 4 χρόνια και τα οποία πρέπει να τα βάζουμε στο διεκδικητικό πλαίσιο. 
Άλλωστε κάθε Πρόγραμμα Δράσης διεκδικεί για τους εργαζόμενους με την συμμετοχή των εργαζομένων. 

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
  • ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ
  • ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΡΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
  • ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΝΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
  • ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ
  • ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Χρόνια τώρα κυβερνήσεις και υπουργεία δεν κατάφεραν ποτέ να εκπονήσουν ένα ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ για τον σιδηρόδρομο στην πατρίδα μας. όλα τα σχήματα που επέλεγαν κινούνταν σε πειραματικά πρότυπα που όπου και αν εφαρμόστηκαν απέτυχαν, επιτείνοντας έτσι τα λειτουργικά και διαχειριστικά αδιέξοδα στον οργανισμό. 


Η συντριπτική πλειοψηφία των manager το μόνο που έβλεπε μπροστά της σε αγαστή συνεργασία με τους πολιτικούς της προϊσταμένους ήταν μελέτες-προμήθειες ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ, αδιαφορώντας πλήρως για την ασφάλεια των επιβατών και της κυκλοφορίας.

Είναι ευθύνη όλων μας το βραχυπρόθεσμο σχέδιο δράσης που σας καταθέτω να υλοποιηθεί και να πετύχει.
Είναι ευθύνη όλων μας να συμφωνήσουμε με την διαφορετικότητα που μας διακρίνει να εκπονήσουμε και να υλοποιήσουμε ένα σχέδιο που θα αποδώσει  καρπούς, που θα έχει επιτυχίες, που θα καλύπτει αυτά που μας ενώνουν.

"όποιο πράγμα εκπληρώνει τον σκοπό του είναι αγαθό"
Αριστοτέλης


Γιά τη 
ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΟΥΤΕΛΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου