11 Σεπτεμβρίου 2014

Ιδρύεται ευρασιατικός «γίγαντας» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα: ΟΤLK



Η ρωσική κυβέρνηση έδωσε το τελικό «πράσινο φως» στη δημιουργία ενός ευρασιατικού «γίγαντα» στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Της Βάσως Βεγιάζη

Ρωσία, Λευκορωσία και Καζακστάν ενώνουν δυνάμεις, συστήνοντας την United Transport & Logistics Co (OTLK). Στην εταιρεία αυτή, θα εισφέρουν περιουσιακά στοιχεία οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ρωσίας, του Καζακστάν και της Λευκορωσίας.

Ειδικότερα, η ρωσική RZD (ενδιαφέρεται για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), θα συνεισφέρει στην OTLK, το 50% συν 2 μετοχές που κατέχει στην TranContainer και την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της Russian Railways Logistics και παράλληλα, 1,7 δισ. δολ. για τη χρηματοδότηση υποδομών, σε ορίζοντα 7ετίας.

Όσο για τη Λευκορωσία, θα συμμετάσχει, ως μέτοχος στην κοινοπραξία, μεταβιβάζοντάς την Belintertrans, ενώ το Καζακστάν θα διαθέσει τις Kedentransservice και Kaztransservice.

Σημειώνεται ότι, η σύσταση της OTLK, συμφωνήθηκε αρχικά το 2013 και σύμφωνα με την RZD αποτελεί «απάντηση στον αυξανόμενο ανταγωνισμό που υπάρχει στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, ειδικά από την ΕΕ και την Κίνα».

Η OTLK θα καλύπτει την «Κοινή Οικονομική Ζώνη» μεταξύ Ρωσίας, Καζακστάν και Λευκορωσίας, συμπεριλαμβανομένων των σημείων διέλευσης Dostyk και Altynkol (σύνορα Καζακστάν-Κίνας) και Brest (σύνορα Λευκορωσίας-Πολωνίας).

Εμπειρογνώμονες της σιδηροδρομικής αγοράς εκτιμούν ότι η κοινή χρήση τροχαίου υλικού, η ενιαία τιμολόγηση και τα κοινά τεχνικά στάνταρντ, θα επιτρέψουν στην OTLK «να συγκριθεί με παγκόσμιους ηγέτες της βιομηχανίας, εξασφαλίζοντας θέση ισχύος, όσον αφορά στις σχέσεις της με τους ξένους εταίρους και τους αναδόχους συμβάσεων/εργολάβους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου