2 Δεκεμβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΥΡΙΖΑ


Για έναν ενιαίο – σύγχρονο – δημόσιο σιδηρόδρομο

Η Οργάνωση ΣΥΡΙΖΑ Σιδηροδρομικών καταγγέλλει την Διορισμένη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας του προσωπικού, για την ακολουθούμενη τακτική τρομοκράτησης όσων αντιδρούν και αντιστέκονται  στην πολιτική ιδιωτικοποίησης, αλλά και για την δημιουργία κομματικού μηχανισμού με τοποθετήσεις ημέτερων  με προφορικές εντολές σε θέσεις καίριας ευθύνης.

Έχουν περάσει δυο μήνες μετά την επερώτηση 8 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών και μέχρι σήμερα ακόμα δεν έχει δοθεί απάντηση στην Ελληνική Βουλή για το τι πραγματικά συμβαίνει στον χώρο της έλξης, ενώ τα συνεχή ατυχήματα το τελευταίο διάστημα επιβεβαιώνουν τα όσα καταγγέλθηκαν. 



Στους μηχανοδηγούς καθημερινά ασκείται ψυχολογική πίεση για να παραβούν κανονισμούς ασφαλείας προκειμένου να υλοποιηθούν οι πολυδιαφημισμένες εμπορικές συμφωνίες αλλά και για να εργάζονται υπερεντατικά. 

Οι δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας για προσλήψεις που θα έδιναν λύση στο πρόβλημα πήγαν περίπατο, μαζί με αυτές για τις μετατάξεις από άλλους Δημόσιους Φορείς προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μέσα σε ένα βράδυ μετατράπηκαν σε μόλις 35 «προσωρινές αποσπάσεις», όπως διαβάσαμε στο υπο-συζήτηση κατατεθέν Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών. 


Η πρακτική αυτή φυσικά  ακολουθείται για να μην αλλάξουν τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας ενόψει ιδιωτικοποίησης.

Αυτό αποδεινύεται και από το ότι η Διοίκηση παρά τα όσα διαρέει σε φιλικά Μέσα Ενημέρωσης, δεν έχει ακόμα λάβει απόφαση για προσλήψεις στο Διοικητικό Συμβούλιο(όπως συνέβη με τον ΟΣΕ),γεγονός που αποδεικνύει την  επιδίωξη της να ιδιωτικοποιηθεί η Εταιρεία το συντομότερο και να κάνει τις προσλήψεις ο νέος ιδιοκτήτης.

Την ίδια ώρα τα επιβατικά δρομολόγια – που δεν προσφέρουν κέρδη - απαξιώνονται καθημερινά, με την διάλυση στον Προαστιακό της Αθήνας να αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα  της αναποτελεσματικής πολιτικής που ασκήθηκε τα τελευταία χρόνια στον σιδηρόδρομο. 

Όλα τα σημεία έκδοσης εισιτηρίων έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες που φυσικά δεν έχουν λάβει καμία εκπαίδευση για την εργασία στο σιδηρόδρομο, με αποτέλεσμα να επικρατεί καθημερινά πλήρης ανοργανωσιά ενώ η έλλειψη προσωπικού συνοδείας μέσα στα τρένα καθιστά τις συνθήκες ακόμα δυσμενέστερες για το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους. 

Τα πάντα έχουν ιδιωτικοποιηθεί – από τον  καθαρισμό μέχρι τις υπηρεσίες για την μεταφορά των χρημάτων από τα ταμεία- ενώ  εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ οφείλονται στην εταιρεία από συμβάσεις παραχώρησης σημείων πώλησης που «έπεσαν έξω» και εξαφανίστηκαν εν μια νυκτί. 

Την ίδια ώρα η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιέζει καθημερινά τους εργαζόμενους στον Κεντρικό Σταθμό Αθηνών – τελευταίο σημείο πώλησης που εργάζονται σιδηροδρομικοί - να αποδεχτούν εσωτερικές μετατάξεις για να δοθεί το φιλέτο σε ιδιώτες.

Τέλος και παρά τις εξαγγελίες της Συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ  για διαφάνεια στον Δημόσιο Τομέα, οι πρακτικές που εφαρμόζονται  στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θυμίζουν άλλες εποχές. 

Κομματικές τοποθετήσεις ημέτερων σε θέσεις ευθύνης χωρίς να έχει προηγηθεί η προκήρυξη τους και προκειμένου να αποκτήσουν την προϋπηρεσία που θα τους δώσει την θέση όταν αυτές γίνουν, bonus και ευνοϊκές  ρυθμίσεις μόνο σε λίγους που «προσφέρουν έργο» και στηρίζουν την Διοίκηση, ενώ όσοι τολμούν και διαφωνούν με τις επιλογές της διώκονται ως αντιρησίες που θέλουν το «κακό» της εταιρείας.

Η Οργάνωση ΣΥΡΙΖΑ Σιδηροδρομικών δεν αναγνωρίζει καμία από τις τελευταίες τοποθετήσεις που γίναν χωρίς την προκήρυξη των θέσεων ευθύνης προκειμένου να δημιουργηθεί σκληρός κομματικός μηχανισμός, ούτε και τις διαδικασίες διαγωνισμών  για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η Κυβέρνηση μετά και τις Ευρωεκλογές του Μαΐου, δεν έχει καμία απολύτως πολιτική νομιμοποίηση για να προχωρήσει το σχέδιο ιδιωτικοποίησης καμίας σιδηροδρομικής εταιρείας.

Αγωνιζόμαστε καθημερινά για ένα δημόσιο, ενιαίο και σύγχρονο σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του πολίτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου